رييس‌جمهور در چهارمين همايش مشاوران جوان سراسر كشور:

شكل‌گيري مشاوران جوان دميدن روحيه انقلابي و آرماني در دستگاه‌هاي اجرايي است

یزدفردا "رييس جمهور شناخت استعدادها، برداشتن موانع از سر راه آنان و دميدن روح تعهد و روحيه انقلابي را از مسئوليت‌هاي اصلي مديريت جامعه دانست و گفت : مديريت حاكم بر جامعه بايد با برداشتن موانع موجب شكوفايي استعدادها شود و روحيه انقلابي و الهي را در ميان ملتها ترويج كند چرا كه بدون روحيه انقلابي هيچ اتفاقي در عالم نخواهد افتاد.
دكتر محمود احمدي‌نژاد بعدازظهر امروز (يكشنبه) در نشست مشترك هيأت دولت و مشاوران جوان با اشاره به ايده شكل‌گيري مشاوران جوان اظهار داشت: هدف اصلي از ايجاد گروه مشاوران جوان دميدن روحيه انقلابي و آرماني در دستگاه‌هاي اجرايي بود . هدف از ايجاد گروه مشاوران جوان اين نبود كه يك واحد اداري به دستگاه‌هاي اجرايي افزوده شود بلكه هدف اين بود كه تجربه و انديشه مديران با آرمانگرايي، جواني، سرعت عمل و انديشه نو پيوند بخورد زيرا هنگامي كه افراد مختلف به حوزه اداري وارد مي‌شوند رابطه خود را با حوزه انديشه و علمي قطع مي‌كنند كه مشاوران جوان مي‌توانند اين خلاء را پر كنند و با قرار گرفتن شور انقلابي در كنار تجربه به اهداف پيش‌بيني شده دست يافت.
رييس جمهور افزود: در سال‌هاي اول انقلاب جوانان با برعهده گرفتن امور كشور، جنگ، انقلاب و مقاومت بي‌نظير ملت ايران را اداره كردند بدون ترديد اگر امروز هم نسل جوان به حضور در مراكز اصلي مديريت كشور اميدي نداشته باشد و ميان نسل جديد و نسل انقلاب فاصله‌اي باشد، مطمئناً آينده كشور با مشكل مواجه خواهد شد.
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه نسل اول انقلاب بازنشسته و نسل دوم انقلاب هم در آستانه بازنشستگي است، گفت: ساختار بوروكراتيك كشور بعضاً انديشه انقلابي مديران و انرژي آنان را مستهلك مي كند و مشاوران جوان در جهت برطرف كردن فاصله ميان نسل‌ها و رفع مشكلات طراحي و تشكيل شد.
رييس جمهور در ادامه با بيان اينكه انسان و جامعه بدون آرمان معنا و مفهومي ندارد، گفت: انسان دو ماموريت اصلي بر عهده دارد ماموريت اول اين است كه در زندگي اجتماعي، اقتصادي، خانوادگي خود در راه كمال حركت كند و ماموريت دوم بر پايي جامعه متعالي، حيات طيبه و زندگي متعالي انساني است.
وي افزود: تلاش براي تحقق جامعه متعالي، حيات طيبه و زندگي متعالي انساني با رسيدن انسان‌ها به كمال حاصل مي شود كه البته مديريت جامعه در تحقق اين اهداف از نقش مهمي برخوردار است و بار اصلي مديريت جامعه هم بر دوش مردم قرار دارد به طوري كه بدون حضور و مشاركت آنها اتفاق قابل توجهي در جامعه انساني نخواهد افتاد.
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه بدون مديريت مدبرانه، دقيق و هدفمند امكان برپايي عدالت و حركت در مسير كمال انساني وجود ندارد، اظهار داشت: همه درگيري‌هاي بشر در طول تاريخ به دليل نحوه مديريت جهاني بوده است. امروز دو جبهه در دنيا تشكيل شده كه در جبهه‌اي همه ملت‌ها با مركزيت ايران و در جبهه ديگر نظام سلطه قرار دارد و درگيري اصلي اين دو جبهه بر سر مديريت جهاني است.
رييس جمهور مأموريت‌هاي مديريت بر جهان و جامعه را شناسايي استعدادها و هدايت آنها دانست و خاطر نشان كرد: مديريت حاكم بر جهان و جامعه بايد با برداشتن موانع موجب شكوفايي استعدادها شود زيرا انسان سرشار از استعدادهاي الهي است و مي‌تواند تجلي خداوند در زمين باشد. بنابراين شناخت استعدادها، هدايت آنها و برداشتن موانع از سر راه استعدادها از مسئوليت‌هاي اصلي مديريت جامعه است.
دكتر احمدي‌نژاد ترسيم پي‌درپي و بروز كردن آرمان‌ها و دميدن روح تعهد و روحيه انقلابي به جامعه را از ديگر ماموريت‌هاي اصلي مديريت جامعه دانست وخاطر نشان كرد: بدون روحيه انقلابي اتفاقي در عالم نمي‌افتد همانطور كه پيامبر اكرم(ص) در طول 23 سال با تصميمات و روحيه انقلابي اتفاقات و محيط جديدي را بوجود آورد.
وي افزود: وضعيت و ساختار جامعه ميل به سكون و رضايت به وضع موجود دارد از اين‌رو مديريت جامعه بايد با شكستن اين فضا و انگيزه قوي مسير را براي نيل به قله‌هاي بالاتر باز كند و آرمان‌ها را در سطوح بالاتري ترسيم كند.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود درباره ويژگي‌هاي ساختار اداري كشور، اظهار داشت: ميل به گسترش و توسعه دايره اختيارات و پيچيده و طولاني كردن روند تصميم‌گيري و محافظه‌كاري از ويژگي‌هاي بارز ساختار اداري است .چه بسا نيروهاي انقلابي با انرژي و توان بالا وارد ساختار اداري شده‌اند اما روح حاكم بر ساختار اداري موجب تخليه انرژي و محافظه‌كاري آنها شده‌ است زيرا ساختارهاي اداري با مباني غير بومي تدوين شده ‌است. جبران كندي روند تصميم‌گيري در ساختار اداري نيازمند انرژي مضاعفي است.
دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه حركت به سمت جامعه آرماني و رسيدن به نقطه كمال انساني نقطه پيوند نسل اول و دوم انقلاب با نسل جديد است، اظهار داشت: آرمان اصلي ملت ايران تحقق حكومت جهاني برپايه عدالت بدست مصلح كل و با ياري مصلحان است.
رييس جمهور با بيان اينكه فلسفه انتظار روح حاكم بر فعاليت‌ها و انديشه‌هاي ملت ايران است، تصريح كرد: اگر انديشه انتظار، فلسفه امامت و ولايت از برنامه‌ها، ذهن و دل انسان‌ها زدوده شود همه تلاش‌ها جز خسارت نتيجه‌اي نخواهد داشت.
رييس جمهور با تأكيد بر اينكه تعهد، ايمان و عشق جز از مسير و ايمان به امام عصر(عج) ممكن نخواهد بود، گفت: امام عصر(عج) قله كمال انساني و صراط مستقيم براي رسيدن به كمال انساني و راهنماي انسان‌ها است.
دكتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: ماموريت جمهوري اسلامي ايران آشنا كردن قلوب انسان‌ها با حقيقت امام عصر(عج)، فلسفه انتظار و معرفي امام به جامعه است.
رييس جمهور با بيان اينكه تعريف جامعه و انسان كمال يافته بدون وجود امام عصر(عج) ممكن نيست، اظهار داشت: مهم‌ترين موضوع عالم، انسان و مهم‌ترين موضوع انسان، امامت يعني مديريت صالح است و بدون مديريت صالح برپايي عدالت محال است همچنين بدون عدالت استعدادها شكوفا و صلح و امنيت پايدار برپا نخواهد شد همه پيامبران الهي هم براي آشنايي انسان‌ها با زيبايي امام عصر(عج) مبعوث شده‌اند.
دكتر احمدي‌نژاد تأكيد كرد: اگر روح حاكم بر فعاليت‌هاي انسان، دعوت به امام عصر(عج) و معرفي و ترويج عشق به اين امام عزيز نباشد هرگز حركتي در مسير كمال انساني اتفاق نخواهد افتاد.
رييس‌جمهور اظهار اميدواري كرد: روحيه انقلابي و آرماني مشاوران جوان در تعامل سازنده با تجربه مديران ارشد كشور، بسترساز گسترش روحيه انتظار، عشق به امام عصر(عج) و مجاهدت براي تحقق حكومت امام عصر(عج) شود.
رييس جمهور خاطر نشان كرد: دنيا نيازمند نظم واحد و عادلانه است و تا زماني كه اين نظم نباشد هيچ هدف متعالي محقق نخواهد شد.
دكتر احمدي‌نژاد افزود: دشمنان سخنان ضد حقيقت را در قالب‌هاي فريبنده تبديل به فيلم كرده‌اند تا به تصور خود اعتقاد به مهدويت و جامعه مهدوي را تبديل به ضدارزش كنند. اما بدون شك عشق به امام عصر(عج) هر روز بيش از گذشته در جهان فراگير شده و ذهن و دل ملت‌ها را با خود همراه خواهد كرد.

عکاس: آرمان تیمور     
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -
 -

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا